Geplaatst op Geef een reactie

Geld uitgeven aan beeld waarom zou je dat nog doen?

Geld uitgeven aan beeld

Er is zat aan beeld te vinden op internet dat je gratis en legaal mag gebruiken. Hoewel, dat ene kopje koffie en die perfecte man en vrouw kom je wel erg vaak tegen bij artikelen en blogs. Toch kun je als je goed zoekt best iets anders dan die veelgebruikte beelden vinden. Het is een beetje zoals met kleren. Als je een beetje slim kijkt, zoekt en combineert dan kun je er prima en leuk uitzien zonder dat het veel geld hoeft te kosten en je meteen ziet waar het vandaan komt. Het kost alleen wel even tijd.

Je hebt geen tijd en je bent op zoek naar iets wat écht past.


Iets wat exact goed zit, bij je past en uniek is en waarbij je niet bang hoeft te zijn dat je buurman of buurvrouw het ook toevallig net heeft aangeschaft. Iets waarbij je bewust kiest voor een bepaald merk, maker of bedrijf en waar je bereid bent om in te investeren. Geen trouwjurk, waar je één keer in je leven een vermogen aan uitgeeft en waar je ook maar één keer in gezien wordt maar meer iets wat je echt (regelmatig) draagt, een maatpak bijvoorbeeld.

Tot zover de kleren, ik ben tenslotte geen modeontwerper, terug naar beeld.

Nog zeven andere redenen om in beeld te investeren:

– Je hebt iets te vertellen, daar horen illustraties bij die jouw verhaal versterken: goede tekst + goed uniek beeld = het verschil maken

– Jouw business is ZO abstract dat je illustraties nodig hebt om de boodschap over te kunnen brengen. In dit geval is beeld cruciaal voor het bereiken van je doelgroep.

– Je hebt een bloedserieus onderwerp, iets met leven of dood, zo serieus dat er illustraties nodig zijn die het geheel een beetje verlichten en dragelijk maken. Iets waarbij die vaak gebruikte standaard stockfoto met twee handen in beeld niet bepaald bijdraagt in troost of begrip.

– Je wilt zorg en professionaliteit uitstralen, je hebt je verhaal met zorg geschreven en wilt illustraties die met zorg en aandacht voor jouw verhaal zijn gemaakt.

– Je wilt herkenbaarheid, ‘Ohja! Dat is die van dat ene interessante artikel, je weet wel met die gekke eekhoorn* erbij, dat lijkt me nu echt een leuk persoon om mee samen te werken’

– Je wilt lezers lokken met een aantrekkelijke illustratie die nieuwsgierig maakt naar het verhaal erbij, die ervoor zorgt dat mensen op die ‘lees verder’-knop klikken.

– Je gunt je lezer naast een interessant verhaal ook wat vertier, een kleine verrassinkje, dat ze met een glimlach op hun gezicht de deur uitgaan, de bladzijde omslaan of hun browser sluiten en aan de slag gaan.

 

*Ik steek graag de draak met ze maar ik kan ook prima dingen maken zonder eekhoorns.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.